Mengidam Cahaya Mata..?

Posted by: Unknown on Sunday, October 12, 2014 Categories:
Cahaya mata adalah idaman setiap pasangan yang sudah berkahwin. Namun bukan semua boleh memperolehinya. 

Ada yang senang dapat anak, ada yang bertahun-tahun baru ada rezeki. Pelbagai usaha sanggup dibuat semata-mata untuk memperolehi anugerah istimewa ini.



Shaklee juga ada menyediakan Set Kesuburan untuk suami dan isteri. 

1) Zinc - Zinc memberi kesan terhadap berbagai hormon termasuklah hormone sex, hormone thyroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostate, thyroid yang tidak aktif . 


Kekurangan zinc juga dikatakan antara sebab kemandulan – Istilah yang di gunakan adalah “Below the level of technical sterility” bermaksud di bawah paras kesuburan. Ia mempengaruhi bilangan sperm (sperm count) dan pergerakannya (sperm motility). So, zinc ni mmg penting untuk kesuburan…

 

2) Vitalea (Multivitamin) - untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.Dan uniknya multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.




3) B Compleks - paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin b shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.



4) Vit E - membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita..Uniknya vitamin E shaklee kerana turut mengandungi silenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.




Namun harus diingat, soal rezeki ini semuanya dariNya. Kita sebagai manusia harus berusaha, berdoa dan bertawakal kepadaNya.


Hubungi Aini untuk mendapatkan Vitamin Cahaya Mata ini..
Whatsapp 013-9213902
FB: Damia Noraini
SID: 954884
Pengedar Sah Shaklee sejak 2013 

Testimoni:



 

Photo: Hari ni saya nak kongsi testimoni pengguna set kesuburan shaklee. Tapi sebelum tu, jom kita lihat antara punca-punca yang menyebabkan lelaki dan wanita menagalami masalah kesuburan.

Punca Lelaki tidak Subur
1.Testis yang tidak normal
2. Gangguan hormon
3. Faktor psikology
4. Jangkitan atau kecederaan pada testis
5.Terlalu gemuk. - Lelaki gemuk dan ada masalah obesiti

Punca Wanita tidak Subur
1. Masalah ovulasi merupakan penyebab ketidaksuburan wanita kerana tiada telur yang akan disenyawakan. -Tanda - tanda wanita yang tidak berovulasi secara normal termasuklah haid tidak tetap atau tidak datang haid. 
2.Berat badan -Wanita yang terlalu berat atau terlalu kurus juga dikenalpasti sebagai faktor sukar hamil. Jadi langkah terbaik adalah dengan mendapatkan berat badan unggul.
3.Usia - Umur sekitar 35 tahun ke atas adalah masa yang dianggap sebagai berkurangnya kesuburan wanita secara alamai. Hamil selepas 45 tahun adalah amat jarang berlaku walaupun tidaklah mustahil.
4. Masalah Di Tiub Fallopia - Ketidakbolehan tiub falopia membawa telur ke uterus daripada ovari juga menjadi punca. Mungkin sisebabkan tisu berparut atau jangkitan terdahulu atau endometrisis.
5. Masalah- Masalah Lain
Ini termasuklah pertumbuhan fibroid, tumor, masalah serviks dan bentuk uterine tidak tetap. Walaubagaimanapun, masalah-masalah ini agak jarang terjadi kepada wanita normal.


No comments:

Post a Comment