Air Kencing Jadi Kuning Setelah Ambil B-Complex Shaklee..?

Posted by: Unknown on Saturday, July 05, 2014 Categories:
Assalamualaikum ....



Saya mendapat komplian daripada salah seorang customer saya. Dia risau sebab lepas makan B-Complex  Shaklee, air kencingnya menjadi kuning persis warna vitamin B-Complex itu. Dia rasa sungguh bimbang dan susah hati. Jadi nak tak nak dia refer perkara ni pada saya. So, ada tak antara korang yang consume produk Shaklee jadi macam ni? Sila angkat tangan ye.. 

Customer ini sebenarnya consume Vita-lea and B-complex untuk menambah tenaga sebab dia bekerja dan sering kali cepat letih dan tidak bermaya. So harap2 Shaklee dapat membantu. Kalau ikut fungsi vitamin serta testimoni pengguna Shaklee, sememangnya Vita-lea dan B-complex mampu menyumbang kepada penambahan tenaga segera. 


 

Jadi, soalannya.. Apakah yang membuatkan air kencing jadi kuning selepas consume B-Komplex? Iya, betul lah tu. B-complex tu lah penyebabnya. Kalau kita ingat balik, masa belajar SAINS tingkatan 2 kot, kita ada belajar tentang jenis2 vitamin. Ada vitamin larut air dan ada vitamin larut lemak (A, D, E dan K). B-complex adalah termasuk dalam vitamin larut air dan tidak disimpan di dalam badan, seperti beta-karotena dan vitamin E. Disebabkan sifatnya yang larut air, maka ianya akan dikeluarkan bersama urin apabila tidak diperlukan oleh tubuh. 

 
Perubahan warna urin  bergantung kepada jenis Vitamin B yang anda ambil, tak kiralah apa2 brand sekalipun, termasuklah Shaklee. Vitamin seperti Vitamin B1 (thiamine), Vitamin B3 (niacin) dan juga Vitamin B6 (Pyridoxine) dikenali sebagai berwarna putih dalam bentuk semula jadi mereka. Oleh itu, tiada perubahan ketara dalam warna urin anda. Tapi, Vitamin B2 (Riboflavin) adalah berwarna jingga dan oleh itu, ia juga mungkin menjadikan urin anda berwarna jingga / kuning terang. 


Jadi tak perlu risau, okay. Perkara ini adalah normal. So..jangan risau lepas ni jika consume B-Complex dan air kencing bertukar menjadi kuning . Maknanya vitamin B korang tak larut air. Tak larut air, macam mana sel2 nak serap? Tapi, kalau kita tak nak warna air kencing jadi kuning terang, korang minumlah air putih banyak2. Conform kencing kita jadi tiada warna. Tak percaya? Saya mmg selalu memesan kepada customer supaya minum air putih sekurang-kurangnya 3 liter sehari......untuk melancarkan penyerapan vitamin dalam badan dan elakkan air kencing bertukar warna.....
Okeh..lepas ni jangan risau lagi....amalkan B-Complex dengan betul caranya iaitu sebiji sehari dan diambil pada waktu pagi....jangan lupa pesan saya skali lagi.minum air putih banak-banyak...


Hubungi Pengedar Shaklee Anda (Aini 013-9213902);
sms/whatsapp : 013-9213902
facebook : Damia Noraini

No comments:

Post a Comment