Kebaikan ESP untuk Pengidap Gastrik

Posted by: Unknown on Saturday, June 14, 2014 Categories:
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Entry kali ini saya nak bersembang tentang penyakit gastrik. Saya telah mengidap penyakit gastrik sejak umur 13 tahun. Ketika itu baru nak belajar berpuasa. Seingat saya masa waktu berbuka puasa tu saya hanya minum 3 gelas air oren tanpa makan makanan lain. Pada malam tu perut terasa sakit dan tak boleh berdiri, las skali saya pitam. Saya tersedar nila ayah bawak ke klinik desa yg berdekatan. Doktor cakap saya kena gastrik di mana asid terlalu banyak dalam perut. Sejak itu saya akan sakit perut bila saya terlamba makan atau perut kosong.

Antara tanda-tanda Gastrik:

- Sakit Perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
- Rasa senak, berangin dan pedih
- Rasa tidak selesa
- Rasa mual
- Selalu sendawa dan rasa perut kembung
- Sakit kepala
- Hilang selera makan



Saya paling risau bila tiba bulan Ramadhan aka bulan puasa....adoi..masuk je tengahari perut mesti pedih sepedih-pedihnya....adoi..memang sakit....bertahun saya menanggung penyakit gastrik ni....kadang-kadang sampai sakit kelapa ... bila sakit kepala semua kerja tak boleh nak buat....terukkan......!!!!

Apa tindakan saya untuk kurangkan sakit gastrik ni selain ke hospital...saya selalu minum susu tepung...tapi jarang jugak minum susu sebab tak berapa suka bau dia....kalo Anlene tu boleh la minum skit-skit...kadang minum holick...best jugak....hehehhehee...








Sehinggalah suatu hari ada sorang kawan rekemen kepada saya untuk mencuba ESP Shaklee...katanya ESP Shaklee mampu pulihkan gastrik.... Saya pun beli dan cuba,,,saya bagi tempih sebulan utk melihat keberkesanannya...Alhamdulillah BERKESAN !!!!....dan disebabkan ESP ni la saya join keahlian dalam Shaklee...dan mulakan Biz Shaklee ini...sambil makan sambil Biz...seronok tau....


Apa resipi yang saya selalu buat bila saya nak minum ESP...?

1) ESP + Milo

2) ESP + Holick
3) ESP + Susu Anlene
4) ESP + Sanquit
5) ESP + Jus buah-buahan
6) ESP + Susu segar

Jom kita tengok Testimoni:
  



 

 

Kawan-kawan yang nak order ESP SHAKLEE..leh le contact saya..
FB : Damia Noraini ( https://www.facebook.com/damia.noraini )
Call/SMS/Wahtsapp : 013-9213902




No comments:

Post a Comment